Moje rozvahy rozjitřil Adam Javůrek:
Co podle Vás firmě psaní blogu přinese?
Záleží na zaměření blogu, je jich několik typů. Může blogovat například CEO, který ukáže, že se jedná o firmu složenou z reálných lidí, vysvětlí situaci ve firmě a další podrobnosti. Takový je například blog Sun Microsystems či dalších firem, které mají „blogující šéfy“.
Pak je tady budování povědomí o firmě. Dám takový příklad. Bavme se třeba o firmě, která vyrábí běžecké potřeby. Taková nemusí mít blog, který bude každý den anoncovat to, že mají na skladě nové skvělé běžecké boty. Místo toho může vzniknout blog, který by mapoval zajímavé běžecké tratě ve městě. Lidí si budou například pomocí Google Maps sdělovat informace a dávat si dobré tipy na městské tratě. Vznikne komunita, jejíž člen si v případě, kdy si bude chtít koupit nové boty, vzpomene na danou firmu, na jejíž blog pravidelně chodí.
Vůbec to nemusí souviset úzce s podnikáním firmy, což je častý omyl firem. Ne vždy je blog čistě nástroj k prodeji daného zboží.
Je lepší, aby blogoval někdo z provozu firmy, či najatý blogger?
Spousta firem se uchyluje k tomu, že děla tzv. ghost writing a bloggují za ně copywriteři. Takové blogy většinou nemají šanci uspět, vzhledem k tomu, že ten člověk není s firmou přímo spojen a vytrácí se tak autenticita. Je lepší, aby blogoval přímo někdo z firmy. Pak záleží na tom, koho si na to firma uvnitř najde. Pokud se podaří narazit na zapáleného bloggera, kterému to jde a baví ho to, je to ta nejlepší možnost.
Ostatně, před několika lety byl nejslavnějším bloggerem Microsoftu Robert Scoble, který si skrze firemní blog vybudoval pozici experta. Když odcházel z Microsoftu, týdeník Economics psal, že je to větší škoda, než kdyby odcházel v té době ještě Bill Gates.
Kdybych blogoval třeba pro 30minut, tak to bude stejně „naprd“, protože se budu muset ptát vás a polovina zajímavých informací se ztratí. Firmy často samy neví, co chtějí, proto se uchylují právě k tomu ghost writingu a většinou to nefunguje. Jediné řešení je tomu ten čas vyhradit.
30minut.cz/adam-javurek-firemni-blogy-jsou-casto-dilem-ghost-writeru
Další podněty neplatí jen pro neziskovky:
vozovna.cz/29/proc-mela-vase-neziskova-organizace-blogovat